fbpx

Manual pe scurt

Toate scenariile de mai jos pleacă de la premisa că Utilizatorul s-a autentificat în Aplicație.

Cum adaug un dosar public
Utilizatorul va naviga în subsecțiunea Calendar sau subsecțiunea Portal -> meniul verde din partea dreaptă-jos -> va apăsa opțiunea „Caută și adaugă dosar de pe portal”.
Aceasta conduce la deschiderea ecranului de căutare și adăugare a dosarului dorit, existând opțiunea de căutare după unul sau, pentru o relevanță crescută, mai mulți dintre următorii parametri: număr de dosar, numele uneia dintre părțile dosarului, numele instanței de judecată și intervalul de timp în care a fost înregistrat dosarul.
Lista de rezultate poate fi sortată apăsând meniul verde și selectând opțiunea „Sortează dosarele”, putând fi ales unul dintre următorii parametri în ordine crescătoare/descrescătoare: după dată (înregistrării dosarului la instanță), după ultima modificare (făcută în Ecris), număr dosar, instanță.
În cazul identificării dosarului dorit, pentru verificarea relevanței dosarului, se pot accesa detaliile dosarului prin apăsarea benzii aferente dosarului.
Dosarul este salvat în lista proprie de dosare salvate prin apăsarea pictogramei reprezentate de un dosar cu plus.

Agenda de Litigii – Caută si Adaugă un dosar din portal sau ICCJ

Cum adaug un dosar secret
Utilizatorul va naviga în subsecțiunea Secrete-> meniul verde din partea dreaptă-jos -> va apăsa opțiunea „Adaugă dosar secret”.
Aceasta conduce la deschiderea ecranului în care Utilizatorul introduce toate detaliile dosarului respectiv: număr dosar, instanța, secția, completul, obiectul dosarului, părțile, termenul de judecată. Este obligatoriu a fi introduse cel puțin numărul dosarului, instanța și cel puțin numele unei părți. Fiind vorba despre date introduse de către Utilizator, acestea nu sunt supuse niciunei reguli, astfel că se pot introduce orice date și se pot face orice fel de combinații. Astfel, numărul de dosar poate avea orice formă, numele instanței poate fi, de fapt, orice instituție etc. De exemplu: număr de dosar – 232/P/2022, Instanța – Secția de Poliție nr.5, Secția – Investigații Criminale, Complet de judecată – Comisar Popescu, Obiect dosar – furt calificat, Parte – Ionescu Ion, Ședințe – 01.03.2033 (data audierii). La finalizarea introducerii datelor se apasă „Salvează” pentru salvarea dosarului.

Agenda de Litigii – Adaugă un dosar secret

Cum șterg un dosar
Ștergerea unui dosar Portal: din lista de dosare Portal se apasă iconița în formă de coș de gunoi aferentă dosarului în cauză. Sau, din cadrul detaliilor unui dosar ->meniul verde din partea dreaptă-jos-> „Șterge dosarul”.
Ștergerea unui dosar Secret: din lista de dosare Secrete se apasă iconița în formă de coș de gunoi aferentă dosarului în cauză. Sau, din cadrul detaliilor unui dosar ->meniul verde din partea dreaptă-jos-> „Șterge dosarul”.

Agenda de Litigii – Cum șterg un dosar

Cum accesez și ce reprezintă detaliile unui dosar
Utilizatorul poate accesa detaliile dosarului prin apăsarea benzii ce conține dosarul respectiv din lista de dosare Portal, din lista de dosare Portal a clientului, din lista de dosare aferente unei zile din calendar.

Prin accesarea detaliilor unui dosar, Utilizatorului îi este prezentată fișa detaliată a dosarului ce conține mai multe secțiuni:

  • informații generale: această secțiune conține instanța, data înregistrării pe rolul instanței, stadiul procesual, obiectul dosarului, data ultimei modificări pe dosar etc.,
  • ședințe preluate de pe Portal: această secțiune conține toate termenele de judecată cu date, ore, complet, sumarul soluției etc.
  • ședințe adăugate manual: această secțiune conține toate termenele de judecată adăugate manual de către Utilizator, fiind reținută data, ora și completul.
  • părți: această secțiune conține părțile dosarului și calitatea fiecăreia;
  • căi de atac: această secțiune conține căile de atac declarate în dosar, partea ce le-a declarat și data declarării;
  • sarcini: această secțiune conține sarcinile create de către Utilizator pentru dosarul respectiv.
  • notițe dosar: această secțiune conține notițele create de către Utilizator pentru dosarul respectiv.

Cum adaug un client
Utilizatorul va naviga în secțiunea Clienți -> meniul verde din partea dreaptă-jos -> va apăsa opțiunea „Adaugă client nou”.
Aceasta conduce la deschiderea ecranului în care Utilizatorul introduce toate detaliile clientului respectiv:
– Alias – (obligatoriu) – numele scurt ce va apărea în listele prezente în Aplicație; de ex. Popescu;
– Nume și prenume – (obligatoriu);
– Email – de ex. popescu.gheorghe.marian@gmail.com;
– Telefon – de ex. 0722123456;
– Societate –de ex. Popescu S.R.L.;
– Adresă –de ex. București, Strada Izvor nr.2-4, Sector 5.

Agenda de Litigii – Cum adaug un client

Cum șterg un client
În secțiunea Clienți se apasă iconița în formă de coș de gunoi aferentă clientului în cauză. La ștergerea clientului, dosarele ce i-au fost alocate acestui client nu se șterg, trebuind să fie șterse individual.

Cum asociez/dezasociez un dosar unui client
Din cadrul detaliilor unui dosar (Portal sau Secret) se apasă butonul verde din partea dreaptă-jos, iar apoi butonul de alocare a dosarului unui client.
Prin apăsarea aceluiași buton (ce și-a schimbat denumirea în „Șterge legătura cu clientul alocat”), dosarul este dezalocat clientului.
Prin apăsarea acestui buton, se deschide ecranul în care Utilizatorul alocă/leagă dosarul de un client existent (creat de către Utilizator) sau, în cazul în care clientul respectiv încă nu a fost creat, prin scrierea numelui acestuia și neidentificarea în lista de clienți, poate fi selectată opțiunea „Creează alias” ce va conduce Utilizatorul către ecranul de creare a clienților.

Agenda de Litigii – Aloca dosarul unui client

Cum verific gestiunea dosarelor unui client
Utilizatorul va accesa secțiunea Clienți apoi va apăsa banda reprezentând clientul dorit. Astfel, va fi afișat un ecran asemănător ecranului de început, fiindu-i prezentate dosarele Portal, Secrete și Arhivate asociate doar clientului respectiv. În ecranul aferent clientului Utilizatorul poate să acceseze și să efectueze operațiunile pe dosare exact ca și în ecranul de început, ce conține toate dosarele aferente tuturor clienților.

Agenda de Litigii – gestionarea dosarelor unui client

Cum adaug o sarcină
Utilizatorul va naviga în detaliile unui dosar Portal (din subsecțiunea Portal) sau dosar Secret (din subsecțiunea Secrete) -> meniul verde din partea dreaptă-jos -> „Adaugă sarcină”.
Se poate alege un tip predefinit de sarcină sau „Alt tip de sarcină” unde Utilizatorul poate scrie orice dorește. Se poate alege un număr predefinit de zile sau „Alt număr de zile” unde Utilizatorul poate stabili orice număr dorește. Apoi Utilizator selectează culoarea dorită și apasă „Adaugă”.
Sarcina va apărea atât în detaliile dosarului respectiv cât și în secțiunea Sarcini.

Agenda de Litigii – Adaugă sarcina unui dosar

Cum șterg o sarcină
Sarcinile se pot șterge în două feluri: 1. Intrând în detaliile dosarului, în partea privind sarcinile, se apasă iconița sub formă de coș de gunoi aferentă sarcinii respective. 2. Intrând în secțiunea Sarcini, se apasă iconița sub formă de coș de gunoi aferentă sarcinii respective.

Agenda de Litigii – cum gestionez sarcinile unui dosar

Cum adaug/editez notițe
Utilizatorul va naviga în detaliile unui dosar Portal (din subsecțiunea Portal) sau dosar Secret (din subsecțiunea Secrete) -> meniul verde din partea dreaptă-jos -> „Adaugă notițe dosarului”. După adăugarea unei notițe unui dosar, opțiunea se va schimba în „Editează notițele dosarului”.
Pentru adăugarea/editarea notițelor există și câteva opțiuni de formatare a textului scris: bold, italic, underline, stiluri de paragraf, liste numerotate, checkbox. De asemenea, prin derularea prin tragerea de la dreapta la stânga a opțiunilor de formatare, se ajunge, în final, și la opțiunea de căutare (lupă) în notițele salvate. Fiind vorba despre un fișier text, aici se poate introduce text și din alte aplicații (copy-paste), se pot scrie notițe pentru fiecare termen de judecată etc. Numărul variantelor este nelimitat.

Agenda de Litigii – Cum adaug/editez notițe

Cum arhivez/dezarhivez un dosar
Arhivarea: prin navigarea în detaliile dosarului (Portal sau Secret) și selectarea din meniul verde din partea dreaptă-jos a opțiunii „Arhivează dosar”.
Dezarhivarea se face în două feluri: 1. În lista de dosare arhivate se apasă iconița în formă de cutie aferentă dosarului ce se dorește a se dezarhiva și transmite în lista (Portal sau Secret) din care a provenit dosarul. 2. Prin accesarea detaliilor dosarului arhivat și selectarea din cadrul meniului verde din partea dreaptă-jos a opțiunii „Dezarhivează dosar”.

Agenda de Litigii – cum se arhivează/dezarhiveaza un dosar

Cum caut în pronunțările de la termenele de judecată
În momentul în care, verificând detaliile unui dosar Portal, am observat că s-a publicat o pronunțare foarte lungă (cum ar fi, de exemplu, cele din dosarele penale) și dorim să găsim porțiunea din cadrul pronunțării ce îl privește pe clientul nostru sau dorim să identificăm termenul de judecată la care s-a discutat despre o expertiză etc., în cadrul detaliilor – Ședințe preluate de pe Portal există un câmp denumit „Caută în ședințe” unde Utilizatorul poate scrie cuvântul pe care îl caută în cadrul tuturor detaliilor aferente termenelor de judecată. Aplicația marchează cu roșu cuvintele găsite pe măsură ce sunt introduse literele de către Utilizator, afișând și numărul de cuvinte găsite. Astfel, Utilizatorul trebuie să deruleze detaliile dosarului și să identifice cuvintele marcate cu roșu, găsind, astfel, porțiunea ce prezintă interes.

Agenda de Litigii – cum caut in pronunțările de la termenele de judecată

 

Lista tuturor videoclipurilor