fbpx

Manual de utilizare

Agenda de Litigii

1. Scopul Aplicației „Agenda de Litigii”

Aplicația este destinată atât avocaților și consilierilor juridici ce își desfășoară activitatea în fața instanțelor de judecată, organelor de urmărire penală și altor instituții ale Statului Român cât și oricăror alte persoane fizice sau juridice care, în activitatea lor profesională, gestionează un număr suficient de dosare aflate pe rolul tuturor acestor instituții și își doresc să beneficieze de o organizare superioară a acestor dosare („Utilizatorul”). Utilizatorul înțelege că legislația specifică protecției consumatorului nu este aplicabilă relației comerciale dintre acesta și Furnizor. De asemenea, este foarte important de știut faptul că autentificarea în aplicația „Agenda de Litigii” („Aplicația”) se poate face numai cu un cont de email deschis la Google Gmail.

Având în vedere evoluția continuă a tehnologiei, apariția unor soluții de gestionare de către instanțele de judecată a dosarelor precum și numărul tot mai mare de litigii, s-a conturat ideea unei aplicații care să gestioneze atât dosarele de instanță publice, aflate pe Portalul Instanțelor de Judecată (portal.just.ro) și Portalul Înaltei Curți de Casație și Justiție (iccj.ro, scj.ro), cât și dosarele de instanță secrete aflate pe rolul instanțelor de judecată precum și orice alt dosar aflat pe rolul altor instituții publice (Poliție, Parchete, Curtea Constituțională a României, Instanțe de Arbitraj etc.).

Aplicația a fost creată și dezvoltată având ca punct de plecare nevoile, ideile și experiența unui litigator cu experiență de peste 20 de ani în fața instanțelor de judecată și a organelor de urmărire penală.

De la această idee inițială, rolul aplicației „Agenda de Litigii” s-a dezvoltat în sensul de a salva Utilizatorului timp ce poate fi dedicat celorlalte activități profesionale sau personale, Aplicația fiind mult mai mult decât echivalentul agendei fizice scrise pe care Utilizatorul o folosește în activitatea profesională. În acest context, alături de gestiunea dosarelor, termenelor și a sarcinilor, putem aminti, de exemplu, câștigarea unui număr de câteva zile în plus față de termenul legal pentru promovarea unei căi de atac sau „punerea în gardă” cu privire la apărările formulate de către adversarul din proces.

2. Începerea folosirii aplicației

2.1 Instalarea și configurarea aplicației

„Agenda de Litigii” („Aplicația”)este formată, în principal, din Aplicația aplicatie.agendadelitigii.ro și subdomeniile acestuia precum și, în secundar, de Aplicațiile mobile Agenda de Litigii (ce rulează pe sistemele de operare Ios, IPadOs, Android).

Aplicația aplicatie.agendadelitigii.ro poate fi folosită prin simpla accesare a acestei adrese prin intermediul unui browser compatibil (Chrome, Firefox, Safari, Edge etc.) de pe un calculator cu sistem de operare compatibil (MacOS, Windows, Linux etc.).

În ceea ce privește Aplicația mobilă „Agenda de Litigii”, primul pas este instalarea acesteia. Aplicația mobilă „Agenda de Litigii” poate fi instalată din magazinele de aplicații Apple AppStore (pentru telefoanele iPhone și tabletele iPad) și Google Play (pentru telefoanele și tabletele cu sistem de operare Android).

Pentru folosirea optimă a Aplicației mobile „Agenda de Litigii” este necesară o rezoluție a dispozitivului de minim 1360 x 768 pixeli (rezoluție HD).

Aplicația mobilă este disponibilă căutând pe dispozitivul mobil în cele două magazine Apple App Store  sau Google Play – „Agenda de Litigii” sau prin accesarea directă de pe dispozitivul pe care se dorește instalarea a site-ului www.agendadelitigii.ro.

2.2 Prima folosire și autentificarea în aplicație

La momentul accesării Aplicației aplicatie.agendadelitigii.ro și, ulterior instalării, la pornirea Aplicației mobile, vi se va solicita autentificarea cu un cont de email deschis la Google Gmail, fiind obligatoriu să acceptați permisiunile de acces solicitate, Aplicația având nevoie de acestea pentru a putea să își salveze datele în contul Google Drive asociat contului de email respectiv. În caz contrar, Aplicația nu va funcționa. Datele generate de Aplicație nu sunt stocate pe calculator/telefon/tabletă și nici pe serverele noastre ci în contul Google Drive al Utilizatorului, Aplicația putând fi folosită în același timp de pe mai multe dispozitive desktop sau mobile sau în cazul în care dispozitivul Utilizatorului este înlocuit de acesta cu unul mai nou, fără a fi nevoie ca datele să fie reintroduse după reinstalarea Aplicației.

Astfel, dacă nu aveți un cont de email Gmail, va trebui să creați un astfel de cont folosind adresa

https://mail.google.com .

2.3 Datele personale și datele generate de aplicație

Trebuie să știți faptul că Aplicația își salvează datele doar în conturile Google Drive, Google Calendar și Google Sheets asociate contului de email Gmail al Utilizatorului, dezvoltatorul aplicației („Dezvoltatorul”) neavând acces la acestea. De asemenea, trebuie să știți faptul că Dezvoltatorul nu are un server propriu care să stocheze aceste date, Utilizatorul fiind singurul ce le poate accesa. Astfel, dacă în vreun fel sau altul, Utilizatorul pierde parola contului Gmail și nu o mai poate recupera sau, din proprie inițiativă, își șterge datele din aplicație, toate aceste date nu pot fi recuperate de către Dezvoltator, pentru simplul fapt că Dezvoltatorul nu a avut niciodată și nu are acces la datele respective precum și pentru faptul că nu a stocat vreodată datele respective.

În atare condiții, Utilizatorul este singurul răspunzător de securitatea propriului cont de email Gmail folosit pentru utilizarea Aplicației, de securitatea parolei alese pentru acest cont și de securitatea datelor salvate de Aplicație în conturile Google Drive, Google Calendar și Google Sheets asociate contului de email Gmail.

Singurele date personale ale Utilizatorului pe care le stocăm sunt: cod de identificare fiscală, nume, sediu, număr de înregistrare la ORC, reprezentant legal, bancă, cont bancar, adresă e-mail, număr de telefon și plățile efectuate, acestea fiind necesare pentru stabilirea dreptului de acces la Aplicație precum și pentru încheierea contractului și emiterea facturilor. Datele privind modalitatea de plată și datele privind cardul bancar folosit sunt gestionate de către procesatorul de plăți/magazinul de aplicații folosit în funcție de sistemul de operare al dispozitivului utilizat și magazinul în care se efectuează plata (Apple App Store, Google Play), întocmai ca și în cazul unei achiziții a unui produs fizic ce este comandat online și plătit cu cardul bancar. Politica detaliată cu privire la datele personale ale Utilizatorului se regăsește pe site-ul aplicației (agendadelitigii.ro).

2.4 Modalități de plată

Aceste modalități de plată sunt prezentate pe larg în cadrul Termenilor și Condițiilor aflate pe site. Pe scurt, la începutul folosirii Aplicației, Utilizatorul poate beneficia de o perioadă în care poate folosi Aplicația în mod gratuit, pentru a se familiariza cu aceasta și a decide în cunoștință de cauză modalitatea în care îl ajută Aplicația.

De asemenea, pentru a folosi la maxim funcțiile Aplicației, Utilizatorul are posibilitatea de a încheia cu Furnizorul, prin email, un contract în baza căruia se vor emite facturi ce trebuie achitate, acestea fiind deductibile din punct de vedere fiscal. În vederea încheierii contractului Utilizatorul va trebui să introducă în cadrul Aplicației datele necesare (CIF, nume, reprezentant etc.). În cazul acestei variante, Utilizatorul va trebui să aleagă recurența plăților pe care le face în avans, valoarea lunară a abonamentului scăzând în cazul în care sunt achitate în avans mai multe luni. Facturile vor fi achitate exclusiv prin transfer bancar.

A doua variantă posibilă este aceea de a achita abonamentul prin intermediul Aplicației și al magazinelor de Aplicații mobile (Apple App Store și Google Play Store), modalitatea de facturare și cea de acces la aceste documente fiind cea pusă la dispoziție de aceste magazine.Modalitatea de plată în această variantă este cea a cardului bancar ce va fi debitat la începutul fiecărei noi perioade de abonament, până în momentul în care Utilizatorul va alege să nu îl mai prelungească.

În cazul nu este achitată factura în termenul de scadență sau în cazul în care din orice motiv (card expirat, lipsă fonduri etc.) plata este refuzată de către procesatorul de plăți, accesul la Aplicație va fi blocat, iar datele salvate de Aplicație vor fi inaccesibile. Accesul va fi deblocat după efectuarea plății, datele Aplicației rămânând stocate în conturile Google Drive, Google Calendar și Google Sheets asociate contului de email Gmail al Utilizatorului, doar Utilizatorul putând șterge aceste date. Este posibil ca, urmare a blocării accesului ca urmare a neplății pentru o perioadă îndelungată de timp, urmată de o reactivare a plăților și de permiterea accesului la Aplicație, datele stocate anterior în contul Google Drive asociat contului de email Gmail să nu mai fie compatibile cu noile versiuni ale Aplicației, caz în care, Utilizatorul va trebui să introducă datele dorite din nou în Aplicație.

Este important de știut faptul că accesul la Aplicație are în vedere contul de email Gmail folosit, astfel că Utilizatorul va putea folosi Aplicația pe un număr nelimitat de dispozitive, indiferent de sistemul lor de operare (MacOS, Windows, iOS, iPadOS, Android), atât timp cât Utilizatorul folosește același cont de email Gmail pentru accesul în Aplicație. De exemplu: Utilizatorul instalează Aplicația și se autentifică pe un telefon cu sistem de operare Android putând folosi și un calculator Windows pe care se va autentifica folosind același cont de email Gmail, pe calculator având acces la aceleași date la care are acces și pe telefon. În cazul în care Aplicația este folosită în același timp pe două sau mai multe dispozitive, Utilizatorul va ține seama de faptul că informația afișată în Aplicație este cea preluată la pornirea Aplicației, iar scrierea datelor introduse se face după fiecare înregistrare, fiind necesar ca Utilizatorul să permită Aplicației câteva secunde pentru scrierea informației și celuilalt dispozitiv să preia de pe server respectiva informație. Deși nu s-au identificat probleme, în principiu, nu recomandăm utilizarea simultană (în adevăratul sens al cuvântului) a două sau mai multe dispozitive pe care autentificarea s-a făcut cu același cont Gmail și care au acces simultan la același set de date, fiind recomandată utilizarea succesivă a acestor dispozitive, putând exista riscul teoretic al coruperii datelor Aplicației.

2.5 Scurtă prezentare a funcțiilor aplicației „Agenda de Litigii”

Aplicația „Agenda de Litigii” este formată din mai multe secțiuni interdependente:

2.5.1 Dosare (această secțiune gestionează dosarele Utilizatorului precum și calendarul aferent termenelor respectivelor dosare) și este formată din următoarele subsecțiuni:

o Calendar (această subsecțiune afișează zilele și termenele dosarelor aflate în gestiunea Utilizatorului precum și distribuirea pe zile a dosarelor, calendarul putând fi afișat pe săptămâni sau pe luni),
o Portal (această subsecțiune gestionează dosarele publice preluate de pe Portalul Instanțelor de Judecată (portal.just.ro) și Portalul Înaltei Curți de Casație și Justiție (iccj.ro, scj.ro)),
o Secrete (această subsecțiune gestionează dosarele secrete/nepublice care nu se regăsesc pe Portalul Instanțelor de Judecată (portal.just.ro) și Portalul Înaltei Curți de Casație și Justiție (iccj.ro, scj.ro) precum și dosarele aflate în fața organelor de urmărire penală, Curții Constituționale a României, instanțelor de arbitraj, organismelor de soluționare a conflictelor și oricărei alte instituții în fața căreia se poate constitui un dosar),
o Arhivate (această subsecțiune gestionează dosarele publice și secrete pe care Utilizatorul le marchează ca fiind finalizate prin arhivarea acestora, dosare ce nu mai sunt actuale și pe care Utilizatorul dorește să nu le șteargă din aplicație și să le păstreze în arhiva proprie, precum și dosarele pe care le urmărește, dar cu privire la care nu dorește o actualizare automată),

2.5.2 Clienți (această secțiune gestionează clienții astfel cum sunt definiți de către Utilizator – alias, nume și prenume, email, telefon, societate, adresă – și afișează dosarele aferente fiecărui client),

2.5.3 Sarcini (această secțiune gestionează sarcinile create de către Utilizator în dosarele sale – de exemplu, activități ce trebuie realizate, căi de atac ce trebuie exercitate etc. într-un anumit termen într-un dosar),

2.5.4 Setări (această secțiune privește setările aplicației, cum ar fi tema aplicației, modul de afișare a calendarului, culorile folosite în Calendarul Google, orele și duratele de timp folosite de aplicație, notificările aplicației, contul Utilizatorului etc.)

2.5.5 Ajutor (această secțiune trimite Utilizatorul către ajutorul aplicației).

3. Interfața cu Utilizatorul

3.1 Ecranul de start

După autentificarea cu succes în Aplicație, Aplicația va porni în ecranul de start în care se pot observa în partea de jos butoanele aferente secțiunilor aplicației, iar în partea de sus butoanele subsecțiunilor aferente secțiunii în care vă aflați. Aplicația va porni de fiecare dată în secțiunea Dosare – subsecțiunea Calendar

3.2 Navigarea prin aplicație și meniurile

Navigarea prin aplicație se face prin accesarea butonului aferent secțiunii sau subsecțiunii dorite. În cadrul secțiunii Dosare, navigarea între subsecțiuni (Calendar – Portal – Secrete – Arhivate) se poate face și prin tragerea ecranului de la dreapta la stânga și invers.

De asemenea, în cadrul detaliilor dosarelor, în cadrul listelor mai lungi etc., navigarea se face prin tragerea ecranului de jos în sus și invers.

În cadrul subsecțiunii Calendar navigarea se face apăsând săgețile cu orientare stânga și dreapta (pentru navigarea pe săptămâni/luni) și prin tragerea ecranului de jos în sus și invers pentru vizualizarea tuturor dosarelor din ziua selectată. În cazul în care calendarul este focalizat pe o altă zi decât cea curentă, prin apăsarea pictogramei ce conține data din colțul dreapta-jos al ecranului, focalizarea calendarului revine la data curentă.

Prin apăsarea dosarului programat în ziua selectată se pot accesa detaliile dosarului respectiv, detaliile dosarului putând fi accesate și prin apăsarea dosarului din cele trei liste de dosare aferente celor trei subsecțiuni – Portal, Secrete, Arhivate.

4. Detalierea funcțiilor Aplicației

4.1 Dosare

4.1.1 Calendar (această subsecțiune afișează zilele și termenele dosarelor aflate în gestiunea Utilizatorului)

În cadrul acestei subsecțiuni sunt afișate dosarele de instanță aferente unei zile. Pentru afișarea dosarelor aferente unei zile diferite de cea curentă este necesară navigarea la ziua respectivă și apăsarea acesteia.

Deplasarea în calendar se face pe săptămâni sau pe luni. Din cadrul secțiunii Setări se poate selecta una dintre aceste două modalități în care se face deplasarea.

Deplasarea în calendar se face pe săptămâni, la dreapta – pentru săptămânile viitoare și la stânga – pentru săptămânile trecute (pentru simplificare, sunt afișate doar cele mai recente două săptămâni trecute). La navigarea pe săptămâni se menține focalizată ziua săptămânii ce a fost selectată anterior. De exemplu, dacă ziua selectată este una de marți, la navigarea în săptămânile următoare focalizarea va fi pe fiecare zi de marți din aceste săptămâni.

În cazul în care deplasarea în calendar se face pe luni, prin apăsarea săgeții la dreapta, se vor afișa lunile următoare. Pentru simplificare, din trecut este afișată doar luna anterioară. La navigarea pe luni se menține focalizată ziua lunii ce a fost selectată anterior. De exemplu, dacă ziua selectată este ziua de miercuri din a doua săptămână a lunii, la navigarea în lunile următoare focalizarea va fi pe fiecare zi de miercuri din a doua săptămână a lunii următoare.

Zilele ce au alocate dosare sunt marcate cu un punct verde în partea de jos, iar ziua selectată este marcată cu un cerc. Pentru a se reveni la data curentă se poate naviga pas cu pas la această zi sau se poate apăsa pictograma din partea dreaptă-jos ce conține data curentă.

Sub calendarul afișat (săptămânal/lunar) sunt afișate dosarele ce au termen în ziua respectivă, fiind indicate ora la care este programat dosarul, numărul de dosar, instanța/instituția, completul. Prin apăsarea dosarului respectiv Utilizatorul accesează detaliile dosarului. De asemenea, peste dreptunghiul aferent dosarului se află o iconiță la a cărei apăsare Utilizatorul este invitat să selecteze/introducă manual următorul termen al dosarului, prin indicarea datei și a orei. În cazul în care Utilizatorul a introdus manual următorul termen de judecată, iar ulterior, după introducerea în Ecris de către grefier a acestui nou termen de judecată – ce va fi preluat de către Aplicație, Utilizatorul va fi nevoit să șteargă manual termenul adăugat pentru a nu exista o dublare a termenelor. Pentru a nu fi nevoit să șteargă termenul dublat și din calendarul Google, Utilizatorul poate alege ca, în momentul în care introduce manual un termen, acesta să nu fie introdus și în calendarul Google. După cum vom arăta și mai jos, Aplicația a fost concepută să nu poată șterge înregistrări din calendarul Google.

Accesând meniul verde din partea dreaptă-jos, Utilizatorului îi sunt prezentate mai multe opțiuni:

a) Caută și adaugă dosar de pe portal

Apăsarea opțiunii „Caută și adaugă dosar de pe portal” conduce la deschiderea ecranului de căutare și adăugare a dosarului dorit, existând opțiunea de căutare după unul sau mai mulți dintre următorii parametri: număr de dosar, numele uneia dintre părțile dosarului, numele instanței de judecată și intervalul de timp în care a fost înregistrat dosarul.

În cazul în care la o căutare folosind doar unul dintre cei trei parametri se primesc prea multe rezultate, se pot introduce mai mulți parametri pentru o relevanță mai crescută a rezultatelor obținute.

De asemenea, lista de rezultate poate fi sortată apăsând meniul verde și selectând opțiunea „Sortează dosarele”, putând fi ales unul dintre următorii parametri în ordine crescătoare/descrescătoare: după dată (se referă la data înregistrării dosarului la instanță), după ultima modificare (se referă la ultima înregistrare făcută în Ecris în legătură cu dosarul – a se vedea capitolul privind funcțiile avansate ale Aplicației), număr dosar, instanță.

În cazul identificării dosarului dorit, pentru verificarea relevanței dosarului, se pot accesa detaliile dosarului prin apăsarea benzii aferente dosarului. Dosarul este salvat în lista proprie de dosare salvate prin apăsarea pictogramei reprezentate de un dosar cu plus.

b) Istoric aplicație

Apăsarea acestei opțiuni deschide un ecran în care sunt prezentate toate actualizările făcute pentru dosarele din lista Utilizatorului cu dosare de pe cele două portaluri, momentul la care au fost făcute aceste actualizări și secțiunea din detaliile dosarului respectiv unde s-a făcut actualizarea. Această opțiune este utilă Utilizatorului în cazul în care dorește să verifice când s-a făcut o anumită actualizare ce prezintă interes. Istoricul actualizărilor poate fi șters în totalitate (opțiunea „Șterge istoricul”) sau înregistrare cu înregistrare prin apăsarea iconiței în formă de coș de gunoi aferentă înregistrării din istoric. Ștergerea istoricului actualizărilor nu șterge și actualizările propriu-zise.

c) Actualizări / Informări

Apăsarea acestei opțiuni deschide un ecran în care sunt prezentate sarcinile ce au mai puține zile până la scadență decât numărul de zile fixat în cadrul secțiunii Setări. Sunt prezentate și dosarele Secrete ce au depășit ultimul termen de judecată fixat de către Utilizator, îndemnându-l pe acesta să introducă viitorul termen de judecată. De asemenea, sunt prezentate actualizările de termene de judecată ale dosarelor Portal ce nu au fost incluse în înregistrările Aplicației (calendarul Aplicației, calendarul Google, înregistrarea din detaliile dosarului) ca urmare a faptului că Utilizatorul a respins includerea atunci când i-a fost prezentată această alegere sau a închis Aplicația atunci când i s-a prezentat această alegere etc. Această opțiune se deschide automat la pornirea Aplicației pentru a reaminti Utilizatorului toate aceste informări importante.

d) X – Apăsarea opțiunii „X” închide meniul deschis, chestiune ce poate fi făcută și prin apăsarea oriunde în afara meniului.

4.1.2 Portal (această subsecțiune gestionează dosarele publice preluate de pe Portalul Instanțelor de Judecată (portal.just.ro) și Portalul Înaltei Curți de Casație și Justiție (iccj.ro, scj.ro))

În cadrul acestei subsecțiuni se gestionează dosarele publice aflate pe unul dintre portalurile portal.just.ro, iccj.ro sau scj.ro, fiind afișate sub formă de listă ordonată crescător în funcție de numărul de dosar.

În partea de sus a listei este afișată data și ora la care s-a făcut ultima sincronizare a Aplicației cu cele două portaluri pentru a se afișa ultimele informații oficiale aferente dosarelor. De asemenea, se găsește și o bifă a cărei selectare are ca efect restrângerea listei de dosare și afișarea doar a acelor dosare ce au primit informații noi de la ultima accesare a fișei dosarului. Dosarele ce au primit aceste informații noi sunt evidențiate printr-o bandă verde verticală aflată în stânga benzii dosarului.

Subsecțiunea Portal are o zonă ce conține lista de dosare introduse de către Utilizator și un buton ce conține acțiunile specifice acestei subsecțiuni: „Exportă în Google Sheets”, „Caută și adaugă dosar de pe portal” și „X”.

Apăsarea opțiunii „Exportă în Google Sheets” are ca efect salvarea într-o listă de tip excel a tuturor dosarelor publice (preluate de pe cele două portaluri), a tuturor dosarelor secrete introduse de către Utilizator și a tuturor dosarelor arhivate de către Utilizator, inclusiv instanțele de judecată, termenul viitor și cel trecut, completul de judecată etc. Astfel, este creat un fișier de tip Google Sheets ce este accesibil de pe orice dispozitiv autentificat cu cont Gmail al Utilizatorului. Această opțiune va fi detaliată în capitolul de funcții avansate ale Aplicației.

Apăsarea opțiunii „Caută și adaugă dosar de pe portal” conduce la deschiderea ecranului de căutare și adăugare a dosarului dorit, existând opțiunea de căutare după unul sau mai mulți dintre următorii parametri: număr de dosar, numele uneia dintre părțile dosarului, numele instanței de judecată și intervalul de timp în care a fost înregistrat dosarul.

În cazul în care la o căutare folosind doar unul dintre cei trei parametri se primesc prea multe rezultate, se pot introduce mai mulți parametri pentru o relevanță mai crescută a rezultatelor obținute.

De asemenea, lista de rezultate poate fi sortată apăsând meniul verde și selectând opțiunea „Sortează dosarele”, putând fi ales unul dintre următorii parametri în ordine crescătoare/descrescătoare: după dată (se referă la data înregistrării dosarului la instanță), după ultima modificare (se referă la ultima înregistrare făcută în Ecris în legătură cu dosarul – a se vedea capitolul privind funcțiile avansate ale Aplicației), număr dosar, instanță.

În cazul identificării dosarului dorit, pentru verificarea relevanței dosarului, se pot accesa detaliile dosarului prin apăsarea benzii aferente dosarului. Dosarul este salvat în lista proprie de dosare salvate, prin apăsarea pictogramei reprezentate de un dosar cu plus.

Apăsarea opțiunii „X” închide meniul deschis, acțiune ce poate fi făcută și prin apăsarea oriunde în afara meniului.

Din lista de dosare Utilizatorul poate:

– accesa detaliile dosarului prin apăsarea benzii ce conține dosarul respectiv,

– adăuga manual viitorul (sau viitoarele) termen al dosarului prin apăsarea pictogramei în formă de dosar cu plus de pe banda dosarului respectiv,

– șterge definitiv dosarul din listă (împreună cu toate sarcinile și notițele asociate precum și legătura cu clientul) prin apăsarea pictogramei în formă de coș de gunoi de pe banda dosarului respectiv. Dosarul poate fi adăugat din nou, ulterior, în același mod în care a fost adăugat și prima dată.

Prin accesarea detaliilor unui dosar, Utilizatorului îi este prezentată fișa detaliată a dosarului ce conține mai multe secțiuni:

informații generale: această secțiune conține instanța, data înregistrării pe rolul instanței, stadiul procesual, obiectul dosarului, data ultimei modificări pe dosar etc.,
ședințe preluate de pe Portal: această secțiune conține toate termenele de judecată cu date, ore, complet, sumarul soluției etc. Termenele de judecată sunt afișate descrescător, de la cel mai avansat termen la cel mai vechi. În cadrul înregistrărilor termenelor din viitor este prezentată informația cu privire la împrejurarea dacă a fost sau înregistrat termenul de judecată respectiv în Calendarul Google – 1. dacă nu a fost înregistrat este prezentat butonul „Adaugă termen în calendar” având ca efect înregistrarea în Calendarul Google; 2. dacă a fost înregistrat este prezentată informația „Termenul a fost adăugat în calendar”. Implicit este deschisă secțiunea aferentă celui mai recent termen de judecată, celelalte fiind închise pentru a nu mări inutil secțiunea respectivă; prin apăsarea unei date aferente unui termen de judecată, este deschisă secțiunea termenului respectiv. În cadrul acestei secțiuni, chiar la început, se află o bară de căutare în toate detaliile termenelor de judecată, fiind utilă pentru găsirea rapidă a unei informații. De exemplu:
o 1. Utilizatorul își aduce aminte că la unul dintre termenele de judecată a fost desemnat un expert, însă nu își mai aduce aminte numele expertului; începe prin a scrie „expert”, iar cu fiecare literă scrisă se micșorează numărul de rezultate; toate secțiunile termenelor de judecată în care s-a găsit cuvântul căutat sunt deschise, iar cuvântul căutat este evidențiat cu roșu;
o 2. Utilizatorul vrea să citească dintr-un dosar penal soluția cu privire la inculpatul pe care îl apără, însă minuta are 20 de pagini; prin căutarea după numele inculpatului, se evidențiază cu roșu acest nume, se deschid toate termenele de judecată ce conțin acest nume, iar Utilizatorul poate observa soluția căutată fără a lectura și restul minutei ce nu îl interesează.
ședințe adăugate manual: această secțiune conține toate termenele de judecată adăugate manual de către Utilizator, fiind reținută data, ora și completul. De asemenea, se afișează informația potrivit căreia termenul respectiv a fost sau nu a fost înregistrat în calendarul Google. În partea din dreapta a fiecărui termen de judecată introdus manual se află o pictogramă în formă de coș de gunoi la a cărei apăsare termenul manual respectiv este șters din Aplicație;
părți: această secțiune conține părțile dosarului și calitatea fiecăreia;
căi de atac: această secțiune conține căile de atac declarate în dosar, partea ce le-a declarat și data declarării;
sarcini: această secțiune conține sarcinile create de către Utilizator pentru dosarul respectiv. Această secțiune este descrisă mai jos precum și în capitolul privind sarcinile;
notițe dosar: această secțiune conține notițele create de către Utilizator pentru dosarul respectiv. Această secțiune este descrisă mai jos precum și în capitolul privind notițele.

Toate termenele dosarelor sunt înregistrate automat în calendarul Aplicației.

În ecranul în care sunt prezentate detaliile dosarului există în partea dreaptă-jos un buton verde sub formă de plus ce conține următoarele opțiuni:

adaugă sarcină: apăsarea acesteia deschide ecranul cu opțiunile aferente:
o alegerea tipului de sarcină: sunt predefinite câteva sarcini ce pot fi create pentru dosar (întâmpinare, apel etc.) existând și varianta „Alt tip de sarcină” în cadrul căreia Utilizatorul poate scrie orice (de ex. note, de discutat cu clientul etc.),
o numărul de zile până la scadența sarcinii: sunt predefinite câteva valori – număr de zile (3, 5, 10 etc.) existând și varianta „Alt număr de zile” în cadrul căreia Utilizatorul poate scrie oricâte zile dorește. Termenul scadenței se calculează adăugând la data curentă numărul de zile selectat (de ex. dacă data curentă este 5.02.2023, fixând 5 zile, data scadentă va fi la 10.02.2023). Acest termen al scadenței va fi salvat atât în aplicație (fiind vizibil în detaliile dosarului și în secțiunea Sarcini) cât și în Google Calendar (ora scadenței fixată implicit este 12.00 și poate fi schimbată din secțiunea Setări),
o culoare: se stabilește culoarea cu care va fi salvată sarcina în aplicație și în Google Calendar.
alocă (șterge legătura) dosarul unui client existent: pentru o mai bună organizare, dosarele (Portal, Secrete, Arhivate) pot fi grupate pe clienți. Prin apăsarea acestui buton, se deschide ecranul în care Utilizatorul alocă/leagă dosarul de un client existent (creat de către Utilizator – a se vedea secțiunea Clienți pentru detalii) sau, în cazul în care clientul respectiv încă nu a fost creat, prin scrierea numelui acestuia și negăsirea în lista de clienți, poate fi selectată opțiunea „Creează alias” ce va conduce Utilizatorul către ecranul de creare a clienților (a se vedea secțiunea Clienți pentru detalii). În cazul în care dosarul a fost alocat unui client, denumirea opțiunii butonului se va schimba în „Șterge legătura cu clientul alocat”. Apăsarea acestei opțiuni va șterge doar legătura dintre dosar și client, ambii rămânând în Aplicație și ulterior, legătura putând fi refăcută.
adaugă notițe dosarului: va deschide un ecran în care se pot salva notițe (orice text) scrise de către Utilizator, existând și câteva opțiuni de formatare a textului scris: bold, italic, underline, stiluri de paragraf, liste numerotate, checkbox etc.. De asemenea, derulând prin tragerea de la dreapta la stânga a opțiunilor de formatare, se ajunge și la opțiunea de căutare (lupă) în notițele salvate. Fiind vorba despre un fișier text, aici se poate prelua text și din alte aplicații (copy-paste), se pot scrie notițe pentru fiecare termen de judecată etc. Numărul variantelor este nelimitat.
arhivează dosarul: mută dosarul din lista de dosare Portal (împreună cu notițele, legătura cu clientul, sarcinile salvate) în lista de dosare arhivate. Fiind mutat în secțiunea Arhivate, dosarul nu se va mai actualiza automat cu informații din cele două portaluri.
șterge dosarul: conduce la ștergerea definitivă a dosarului din aplicație (inclusiv a notițelor dosarului, legăturii cu clientul, sarcinilor salvate pentru acest dosar). Odată șters, dosarul nu va mai putea fi recuperat ci doar reintrodus, așa cum s-a făcut și prima dată.

4.1.3 Secrete (această subsecțiune gestionează dosarele secrete/nepublice introduse de Utilizator și care nu se regăsesc pe Portalul Instanțelor de Judecată (portal.just.ro) și Portalul Înaltei Curți de Casație și Justiție (iccj.ro) precum și dosarele aflate în fața organelor de urmărire penală, Curții Constituționale a României, instanțelor de arbitraj, organismelor de soluționare a conflictelor și oricărei alte instituții în fața căreia poate lua ființă un dosar)

În cadrul acestei subsecțiuni se gestionează dosarele secrete ce nu se regăsesc pe niciunul dintre portalurile portal.just.ro sau iccj.ro, fiind afișate sub formă de listă.

Subsecțiunea Secrete are o zonă ce conține lista de dosare introduse de către Utilizator și un buton ce conține acțiunile specifice acestei subsecțiuni: „Exportă în Google Sheets”, „Adaugă dosar secret” și „X”.

Apăsarea opțiunii „Exportă în Google Sheets” are ca efect salvarea într-o listă a tuturor dosarelor publice (preluate de pe cele două portaluri) și a tuturor dosarelor secrete introduse de către Utilizator, inclusiv instanțele de judecată, termenul viitor și cel trecut, completul de judecată etc. Această opțiune va fi detaliată în capitolul de funcții avansate ale aplicației.

Apăsarea opțiunii „Adaugă dosar secret” conduce la deschiderea ecranului în care Utilizatorul introduce toate detaliile dosarului respectiv. Fiind vorba despre un dosar secret, detaliile ce sunt primite de aplicație în mod automat în cazul dosarelor Portal, nu sunt primite și în cazul dosarelor secrete, astfel că trebuie introduse de Utilizator. Aceste detalii sunt: număr dosar, instanța, secția, completul, obiectul dosarului, părțile, termenul de judecată. Este obligatoriu a fi introduse cel puțin numărul dosarului, instanța și cel puțin numele unei părți. Fiind vorba despre date introduse de către Utilizator, acestea nu sunt supuse niciunei reguli, astfel că se pot introduce orice date și se pot face orice fel de combinații. Astfel, numărul de dosar poate avea orice formă, numele instanței poate fi, de fapt, orice instituție etc. De exemplu: număr de dosar – 232/P/2022, Instanța – Secția de Poliție nr.5, Secția – Investigații Criminale, Complet de judecată – Comisar Popescu, Obiect dosar – furt calificat, Parte – Ionescu Ion, Popescu Ion (se folosește plus-ul pentru introducerea mai multor părți), Ședințe – 01.03.2033 (data audierii). La finalizarea introducerii datelor se apasă „Salvează” pentru salvarea dosarului.

Din lista de dosare Utilizatorul poate:

– accesa detaliile dosarului prin apăsarea benzii ce conține dosarul respectiv,

– adăuga manual viitorul (sau viitoarele) termen al dosarului prin apăsarea pictogramei în formă de dosar cu plus de pe banda dosarului respectiv,

– șterge definitiv dosarul din listă prin apăsarea pictogramei în formă de coș de gunoi de pe banda dosarului respectiv,

Prin accesarea detaliilor unui dosar, Utilizatorului îi este prezentată fișa detaliată a dosarului ce conține mai multe secțiuni:

informații generale: această secțiune conține instituția (instanța sau instituția respectivă, astfel cum a fost salvată de către Utilizator), departamentul (secția sau alt fel de departament, după cum a fost salvat de către Utilizator), obiectul dosarului (așa cum a fost salvat de către Utilizator) etc.,
părți: această secțiune conține părțile dosarului (astfel cum au fost salvate de către Utilizator);
ședințe: această secțiune conține toate termenele de judecată cu date, ore, complet, sumarul soluției etc. (astfel cum au fost salvate de către Utilizator). În cazul în care în privința termenelor de judecată se dorește a se introduce completele de judecată și soluția de la termenul respectiv, acest lucru se poate face din secțiunea de editare a detaliilor dosarului Secret. Toate termenele de judecată din cadrul dosarelor Secrete, sunt introduse manual de către Utilizator. Termenele de judecată sunt afișate descrescător, de la cel mai avansat termen la cel mai vechi. Implicit este deschisă secțiunea aferentă celui mai recent termen de judecată, celelalte fiind închise pentru a nu mări inutil secțiunea respectivă; prin apăsarea unei date aferente unui termen de judecată, este deschisă secțiunea termenului respectiv. În cadrul acestei secțiuni, chiar la început, se află o bară de căutare în toate detaliile termenelor de judecată, fiind utilă pentru găsirea rapidă a unei informații printre cele consemnate de către Utilizator la fiecare termen de judecată. De exemplu: Utilizatorul își aduce aminte că la unul dintre termenele de judecată a fost desemnat un expert, însă nu își mai aduce aminte numele expertului; începe prin a scrie „expert”, iar cu fiecare literă scrisă se micșorează numărul de rezultate; toate secțiunile termenelor de judecată în care s-a găsit cuvântul căutat sunt deschise, iar cuvântul căutat este evidențiat cu roșu.
sarcini: această secțiune conține sarcinile create de către Utilizator pentru dosarul respectiv. Această secțiune este descrisă mai jos precum și în capitolul privind sarcinile.

În ecranul în care sunt prezentate detaliile dosarului există în partea dreaptă-jos un buton verde sub formă de plus ce conține următoarele opțiuni:

adaugă sarcină: apăsarea acesteia deschide ecranul cu opțiunile aferente:
o alegerea tipului de sarcină: sunt predefinite câteva sarcini ce pot fi create pentru dosar (întâmpinare, apel etc.) existând și varianta „Alt tip de sarcină” în cadrul căreia Utilizatorul poate scrie orice (de ex. note, de discutat cu clientul etc.),
o numărul de zile până la scadența sarcinii: sunt predefinite câteva valori – număr de zile (3, 5, 10 etc.) existând și varianta „Alt număr de zile” în cadrul căreia Utilizatorul poate scrie oricâte zile dorește. Termenul scadenței se calculează adăugând la data curentă număr de zile setat (de ex. dacă data curentă este 5.02.2023, fixând 5 zile, data scadentă va fi la 10.02.2023). Acest termen al scadenței va fi salvat atât în aplicație (fiind vizibil în detaliile dosarului și în secțiunea Sarcini) cât și în Google Calendar (ora fixată implicit este 12.00 și poate fi schimbată din secțiunea Setări),
o culoare: se fixează culoarea cu care va fi salvată sarcina în aplicație și în Google Calendar.
alocă dosarul unui client existent: pentru o mai bună organizare, dosarele (Portal, Secrete, Arhivate) pot fi grupate pe clienți. Prin apăsarea acestui buton, se deschide ecranul în care Utilizatorul alocă/leagă dosarul de un client existent (creat de către Utilizator – a se vedea secțiunea Clienți pentru detalii) sau, în cazul în care clientul respectiv încă nu a fost creat, prin scrierea denumirii acestuia și negăsirea în lista de clienți, poate fi selectată opțiunea Crează alias ce va conduce Utilizatorul către ecranul de creare a clienților (a se vedea secțiunea Clienți pentru detalii). În cazul în care dosarul a fost alocat unui client, denumirea opțiunii butonului se va schimba în „Șterge legătura cu clientul alocat”. Apăsarea acestei opțiuni va șterge doar legătura dintre dosar și client, ambii rămânând în aplicație și ulterior, legătura putând fi refăcută.
adaugă notițe dosarului: va deschide un ecran în care se pot salva notițe scrise de către Utilizator, existând și câteva opțiuni de formatare a textului scris: bold, italic, underline, stiluri de paragraf, liste numerotate, checkbox. De asemenea, prin derularea prin tragerea de la dreapta la stânga a opțiunilor de formatare, se ajunge, în final, și la opțiunea de căutare (lupă) în notițele salvate. Fiind vorba despre un fișier text, aici se poate introduce text și din alte aplicații (copy-paste), se pot scrie notițe pentru fiecare termen de judecată etc. Numărul variantelor este nelimitat.
arhivează dosarul: mută dosarul din lista de dosare Portal (împreună cu notițele , legătura cu clientul, sarcinile salvate) în lista de dosare arhivate.
editează dosarul: prin apăsarea acestei opțiuni, se deschide ecranul în cadrul căruia se pot edita toate detaliile dosarului (număr, instanță, secție, părți, termene etc.), se pot crea noi termene de judecată, se pot edita informațiile aferente fiecărui termen de judecată.
șterge dosarul: conduce la ștergerea definitivă a dosarului din aplicație (inclusiv a notițelor dosarului, legăturii cu clientul, sarcinilor salvate pentru acest dosar).

În cazul în care s-a depășit ultimul termen de judecată fixat de Utilizator pentru un dosar Secret, în lista de dosare Secrete pe banda dosarului este afișată o bandă verticală portocalie, în acest fel Utilizatorul fiind atenționat să introducă noul termen de judecată.

4.1.4 Arhivate (această subsecțiune gestionează dosarele publice și secrete pe care Utilizatorul le marchează/consideră ca fiind finalizate, prin arhivarea acestora, dosare ce nu mai sunt actuale și pe care Utilizatorul dorește să nu le șteargă din aplicație ci să le păstreze în arhiva proprie, precum și dosarele pe care le urmărește, dar cu privire la care nu dorește o actualizare automată)

În cadrul acestei secțiuni ajung dosarele (Portal sau Secrete) pe care Utilizatorul nu dorește să le mai urmărească motivat de faptul că s-au finalizat, nu mai sunt în gestiunea Utilizatorului etc.

Dosarele arhivate nu primesc actualizări de pe niciunul dintre cele două portaluri. De asemenea, dacă un dosar conține sarcini, după arhivare, sarcinile respective nu mai sunt afișate în secțiunea Sarcini ce conține toate sarcinile. Notițele ce au fost create rămân în fișa dosarului și după arhivare.

Pentru ca un anumit dosar Portal să fie mutat în subsecțiunea de Arhivate este necesar ca Utilizatorul să acceseze detaliile dosarului în cauză prin apăsarea acestuia, urmat de accesarea meniului verde din partea dreaptă-jos și selectarea opțiunii „Arhivează dosar”.

Și în cazul dosarelor Secrete se procedează în același mod, prin accesarea detaliilor dosarului urmat de apăsarea meniului verde din partea dreaptă-jos și selectarea opțiunii „Arhivează dosar”.

Accesând detaliile dosarului arhivat, iar apoi meniul verde din partea dreaptă-jos, Utilizatorul are următoarele opțiuni:

„Actualizează dosarul”. Această opțiune se folosește în cazul în care în privința unui dosar arhivat se dorește actualizarea cu datele de pe portaluri. În cazul în care în urma acestei actualizări manuale dosarul primește informații despre existența unui nou termen de judecată, în viitor, acest termen nu va fi inclus în niciunul dintre cele două calendare (calendarul Aplicației și Google Calendar).

De exemplu, opțiunea dosarelor arhivate poate fi folosită și în cazul în care Utilizatorul urmărește soluția într-un dosar de interes (ce nu îi aparține), pentru a folosi soluția pronunțată în respectivul dosar ca jurisprudență în propriile dosare. Ca atare, urmărind acel dosar, Utilizatorul nu dorește să își încarce propriul calendar cu termene de judecată ce nu îi aparțin, astfel că folosește opțiunea dosarelor arhivate cu actualizare manuală.

Dezarhivează dosar” (această opțiune mută dosarul din lista de dosare arhivate în lista dosarelor Portal sau Secrete, după caz. Această opțiune este prezentă și pe banda aferentă dosarului din lista de dosare arhivate, sub forma unei iconiță ce reprezintă o cutie de dosare.
„Șterge dosar” – conduce la ștergerea definitivă a dosarului din aplicație (inclusiv a notițelor dosarului, legăturii cu clientul, sarcinilor salvate pentru acest dosar).
X – închide meniul respectiv.

4.2 Clienți (această secțiune gestionează clienții astfel cum sunt definiți de către Utilizator – alias, nume și prenume, email, telefon, societate, adresă – și afișează dosarele aferente fiecărui client)

În cadrul acestei secțiuni există un meniu verde în partea dreaptă-jos cu ajutorul căruia pot fi adăugați/definiți clienții. La apăsarea butonului „Adaugă client nou” Utilizatorului îi sunt prezentate câmpurile ce trebuie completate cu privire la clientul respectiv, așa cum dorește Utilizatorul (date reale, date pe scurt, date fictive etc.).

În ecranul „Creează client” Utilizatorului îi sunt prezentate câmpurile cu privire la client ce trebuie completate:

Alias – câmp ce va trebui în mod obligatoriu completat, acesta reprezentând numele scurt ce va apărea în listele prezente în Aplicație; de ex. pentru clientul „Popescu Marian Gheorghe”, pentru ușurință, Utilizatorul poate va dori să îi stabilească alias-ul ca fiind „Popescu”; bineînțeles, Utilizatorul va putea stabili alias-ul în mod identic cu numele sau cu totul diferit, fiind vorba despre o alegere personală de organizare a activității;
Nume și prenume – câmp ce va trebui în mod obligatoriu completat; de ex. Popescu Marian Gheorghe;
Email – câmp ce nu este obligatoriu a fi completat; de ex. popescu.gheorghe.marian@gmail.com;
Telefon – câmp ce nu este obligatoriu a fi completat; de ex. 0722123456;
Societate – câmp ce nu este obligatoriu a fi completat; de ex. Popescu S.R.L.;
Adresă – câmp ce nu este obligatoriu a fi completat; de ex. București, Strada Izvor nr.2-4, Sector 5.

După crearea clientului respectiv, acesta va apărea în lista din cadrul secțiunii Clienți.

Pe banda aferentă clientului respectiv, în partea dreaptă se află două iconițe:

Prima, în formă de creion ce scrie, aceasta având ca efect editarea câmpurilor privind clientul, enumerate mai sus;
A doua, în formă de coș de gunoi, va șterge din Aplicație clientul respectiv și legăturile acestui client cu dosarele. Dosarele alocate clientului NU sunt șterse odată cu clientul, putând fi șterse doar individual, unul câte unul.

Prin apăsarea benzii aferente clientului se va deschide subsecțiunea aferentă clientului respectiv, subsecțiune împărțită în patru părți:

Portal: sunt afișate doar dosarele alocate clientului respectiv de către Utilizator și care fac parte din categoria dosarelor aflate pe cele două portaluri. În această listă dosarele pot fi accesate întocmai ca și în lista principală de dosare Portal, putând fi adăugate/șterse termene manuale, șterse dosarele, adăugate sarcini, adăugate notițe, arhivate dosarele etc.
Secrete: sunt afișate doar dosarele alocate clientului respectiv de către Utilizator și care fac parte din categoria dosarelor secrete. În această listă dosarele pot fi accesate întocmai ca și în lista principală de dosare Portal, putând fi adăugate/șterse termene manuale, șterse dosarele, adăugate sarcini, adăugate notițe, arhivate dosarele etc.
Arhivate: sunt afișate doar dosarele alocate clientului respectiv de către Utilizator și care au fost arhivate de către Utilizator.
Client: sunt afișate informațiile despre client introduse de către Utilizator. În cazul numărului de telefon, prin apăsarea acestuia se va porni aplicația telefonului pentru a se iniția un apel către respectivul număr. În cazul emailului, prin apăsarea acestuia se va porni aplicația implicită de email a telefonului pentru a se iniția un email către acea adresă.

În listele din cadrul Aplicației va fi vizibil doar alias-ul clientului, restul detaliilor despre client vor fi vizibile doar accesând detaliile clientului din secțiunea Clienți.

De asemenea, la fel ca și în cazul listei Portal principale, dosarele ce au primit informații noi sunt evidențiate printr-o linie verde verticală aflată în stânga benzii dosarului.

4.3 Sarcini (această secțiune gestionează sarcinile create de către Utilizator în dosarele sale – de exemplu, activități ce trebuie realizate, căi de atac ce trebuie exercitate etc. într-un anumit termen într-un dosar)

Modalitatea în care este adăugată o sarcină aferentă unui dosar a fost descrisă în secțiunea Dosare – subsecțiunile Portal și Secrete.

În urma adăugării unei sarcini, respectiva sarcină va fi vizibilă în fișa (detaliile) dosarului respectiv, reprezentând un subpunct în cadrul acestei fișe, cât și cadrul secțiunii Sarcini.

În cadrul fișei dosarului sarcina va fi prezentată prin denumire și data scadenței (ambele introduse de către Utilizator), în cadrul acestui subpunct fiind prezentă și o iconiță sub formă de coș de gunoi ce va conduce la ștergerea sarcinii.

În cadrul secțiunii Sarcini, va fi afișată lista ce conține toate sarcinile create de Utilizator pentru toate dosarele (cu excepția sarcinilor dosarelor arhivate), acestea fiind ordonate crescător, după data scadenței.

De asemenea, în lista respectivă banda aferentă fiecărei sarcini conține o linie verticală aflată în stânga benzii sarcinii, având culoarea selectată de Utilizator la crearea sarcinii.

Fiecare bandă a fiecărei sarcini conține în partea dreaptă o bifă și o iconiță în formă de coș de gunoi.

Bifa respectivă marchează sarcina ca fiind rezolvată, aceasta fiind plasată automat la sfârșitul listei, după sarcinile nerezolvate, textul de pe banda respectivă fiind tăiat. Sarcina poate fi marcată ca rezolvată, marcarea putând fi anulată de oricâte ori.

Iconița în formă de coș șterge sarcina respectivă din aplicație (atât din fișa dosarului cât și din secțiunea Sarcini).

Sarcinile al cărui termen a expirat vor primi pe bandă culoarea gri.

În cadrul secțiunii Setări se poate stabili ora scadenței sarcinilor, în calendarul Google sarcina fiind înregistrată în ziua scadentă la ora fixată.

De asemenea, în cadrul secțiunii Setări se poate stabilit cu câte zile înainte de termenul scadenței Utilizatorul să fie anunțat de calendarul Google despre acest lucru.

4.4 Setări (această secțiune privește setările aplicației, cum ar fi tema aplicației, culorile folosite în Calendarul Google, orele și duratele de timp folosite de aplicație, notificările aplicației, contul Utilizatorului etc.)

În cadrul acestei secțiuni pot fi modificate setările cu privire la următoarele:

4.4.1 Aspect

Tema Aplicației – pot fi selectate două variante: culori deschise (predomină culorile alb și verde) și culori închise (predomină culorile gri și negru),
Calendarul Aplicației – modalitatea în care este afișat calendarul Aplicației din subsecțiunea Calendar – lunar sau săptămânal,
Mod de afișare dosare – modalitatea în care sunt afișate informațiile despre dosare în listele de dosare din Aplicație (sunt prezentate și exemple de afișare),
Mod de afișare dosare în calendar – modalitatea în care sunt afișate informațiile despre dosare în calendarul Aplicației (sunt prezentate și exemple de afișare),
Poză profil – Afișarea sau nu a pozei de profil a contului Utilizatorului în partea stângă-sus a ecranului.

4.4.2 Google Calendar

Culoarea evenimentelor pentru dosare – această setare privește culoarea ce va fi atribuită înregistrărilor dosarelor în calendarul Google. Modificarea culorii va afecta termenele înregistrate ulterior modificării în calendarul Google.
Ora evenimentelor pentru sarcini – cu ajutorul acestei setări Utilizatorul fixează ora la care sunt scadente sarcinile create de către Utilizator. De exemplu, dacă Utilizatorul a creat o sarcină de tip întâmpinare, această sarcină este scadentă în ziua în care se împlinește termenul fixat, la ora stabilită prin această setare. Modificarea orei va afecta sarcinile înregistrate ulterior modificării în calendarul Google.
Notificări pentru expirarea termenelor fixate sarcinilor – această setare permite Utilizatorului să stabilească cu câte zile înainte de data scadentă a sarcinii să fie notificat de calendarul Google despre împlinirea termenului respectiv. Modificarea numărului de zile va afecta sarcinile înregistrate ulterior modificării în calendarul Google.
Notificări – această setare permite Utilizatorului să stabilească cu cât timp înainte să fie notificat de calendarul Google înainte de ora fixată pentru dosare și ora fixată pentru sarcini. Pot fi setate una sau mai multe dintre variantele: 30 de minute, 1 oră, 2 ore, 1 zi. De exemplu, Utilizatorul trebuie să se prezinte la un termen de judecată din data de 14.04.2023 ora 12.00 și sunt bifate opțiunile 1 oră, 1 zi. Ca atare, Utilizatorul va primi de la calendarul Google în data de 13.04.2023 ora 12.00 o notificare despre dosarul de a doua zi, iar apoi va mai primi o notificare în data de 14.04.2023 ora 11.00 despre același dosar la care trebuie să se prezinte peste o oră. Modificarea timpilor va afecta sarcinile și termenele dosarelor înregistrate ulterior modificării în calendarul Google.

Ca regulă generală, odată ce Aplicația a realizat o înregistrare în calendarul Google (termen dosar, sarcină etc.), această înregistrare din calendarul Google nu poate fi ștearsă sau modificată de Aplicație. Această imposibilitate de modificare/ștergere este un concept de bază avut în vedere la dezvoltarea Aplicației în sensul că indiferent de motivul ce ar putea sta la baza nefolosirii ulterioare a Aplicației (ștergerea din greșeală de către Utilizator a unuia sau mai multor dosare, renunțarea la Aplicație din partea Utilizatorului, ștergerea din greșeală a bazei de date de către Utilizator, incompatibilitatea ulterioară a Aplicației cu dispozitivul Utilizatorului și orice alt motiv ce ar putea apărea), Utilizatorul va beneficia de încă o variantă de backup al datelor extrem de importante ale Utilizatorului. De asemenea, Utilizatorul va putea accesa calendarul Google (și, în consecință, dosarele și restul înregistrărilor din calendar) de pe orice dispozitiv (PC, Mac, ceas inteligent, televizor etc.) chiar dacă acest dispozitiv nu are instalată Aplicația.

Astfel, în cazul în care, de exemplu, Utilizatorul a înregistrat în Aplicație în mod eronat un termen de judecată aferent unui dosar (urmată de înregistrarea în Google Calendar), la modificarea și înregistrarea corectă a acelui termen (urmată de înregistrarea în Google Calendar și a acestui nou termen), înregistrarea inițială în Google Calendar nu va fi ștearsă/modificată automat, Utilizatorul trebuind să facă acest lucru în mod manual din aplicația de calendar Google sau orice altă aplicație ce are acces la acest calendar.

4.4.3 Notificări pornire Aplicație – având în vedere faptul că datele utilizatorului nu sunt stocate pe serverul dezvoltatorului Aplicației, dezvoltatorul nu are posibilitatea de a trimite notificări Utilizatorului în legătură cu actualizarea dosarelor de instanță, neștiind care sunt aceste dosare. Ca atare, actualizarea se face în momentul pornirii Aplicației de către Utilizator. Pentru a nu uita să deschidă această Aplicație, Utilizatorul este notificat de dispozitivul său (și nu de către dezvoltator) în sensul că nu a mai pornit Aplicația de x zile reamintindu-i despre această operațiune. Prin această setare Utilizatorul stabilește numărul de zile lucrătoare de inactivitate pentru a i se reaminti să pornească Aplicația. De asemenea, Utilizatorul poate dezactiva această opțiune de notificare.

4.4.4 Utilizator

Adresa de email a Utilizatorului cu care s-a autentificat în Aplicație,
Abonament subsecțiune în care se poate alege planul tarifar dorit, în cazul în care se dorește modalitatea de plată prin card, prin intermediul magazinului de aplicații; de asemenea, se poate restabili planul tarifar (în cazul pierderii dispozitivului mobil) și se poate anula abonamentul (în cazul în care nu se mai dorește continuarea abonamentului după expirarea perioadei deja achitate),
Date facturare – subsecțiune în care se pot introduce datele necesare încheierii contractului prin email și emiterea facturii pentru plata abonamentului precum și frecvența emiterii facturilor, abonamentul lunar urmând să scadă cu cât sunt achitate mai multe luni în avans (cel mai avantajos pentru Utilizator fiind achitarea a 12 luni în avans),
Link spre site-ul Aplicației ce conține Termenii și Condițiile aplicabile,
Link spre site-ul Aplicației ce conține Politica de confidențialitate aplicabilă,
Colaborare – oferta de colaborare în vederea particularizării unor aspecte ale Aplicației,
Funcționalități noi – modalitatea în care Utilizatorul poate transmite Dezvoltatorului sugestii privind Aplicația,
Opțiunea de ștergere a contului Utilizatorului- se șterg toate dosarele și restul datelor salvate de Utilizator sau Aplicație atât din propriul dispozitiv mobil cât și din propriul cont Google Drive. În urma ștergerii contului Utilizatorul nu va mai putea recupera vreodată datele respective, iar dezvoltatorul nu îl va putea ajuta în acest sens. Altfel spus, datele respective nu vor mai exista,
Ieșirea din cont – delogarea Utilizatorului din Aplicație.

4.4.5 Ajutor (această secțiune trimite Utilizatorul către site-ul Aplicației ce conține manualul de Utilizare).